-
Salut i assistència social
CONSULTORI LOCAL (Can Caló, 56, Tel: 972 680 451)
Metge (Dr. Moisès Costa): dimecres de 15 a 16:30 h
Infermera (Sra. Carme Graboleda): dilluns de 14h a les 16:30 h
Per Urgències, truqueu al CAP de Banyoles. Tel. 972 572 510
ASSISTÈNCIA SOCIAL
Si us cal contactar amb el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa per a temes socials, heu de seguir els següents passos: 1. Trucar al Consorci d’Acció Social de la Garrotxa: Tel. 972 266 644 2. Demanar per : a) EDUCADORA SOCIAL de MIERES, si al domicili hi viuen menors d’edat b) TREBALLADORA SOCIAL de MIERES, si NO hi ha menors d’edat Les professionals es posaran en contacte amb vosaltres per concertar dia, hora i lloc de visita.
Aquí teniu un document sobre Polítiques d’igualtat de gènere
SANITAT CAP Dispensari municipal Tel. 972 680 451 Urgències mèdiques – CatSalut Tel. 112 CatSalut Respon 24 h Tel. 061 Cita prèvia al metge del teu CAP Tel. 902 111 444 CAP Banyoles Tel. 972 572 510 Ambulàncies – Consorci del transport sanitari Tel. 972 410 010 Hospital de Girona Dr. Josep Trueta Tel. 972 940 200 Clínica Salus Infirmorum – Banyoles Tel. 972 570 208 Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa Tel. 972 261 800 FARMÀCIES Farmàcies de guàrdia Farmàcia més pròxima: Marina Pujol (Santa Pau) Tel. 972 680 159 -
Servei local de Teleassistència
El Servei local de Teleassistència ha activat una línea d’atenció 900, de manera excepcional, mentre duri la situació d’emergència.
Es tracta d’un servei totalment gratuït, tant per als usuaris com per als ajuntaments, i funcionarà mentre la situació d’excepcionalitat ho requereixi.
Es dirigeix, principalment, a persones d’edat avançada i amb malalties cròniques. Cal recordar que s’està prioritzant l’atenció a aquestes persones, donat que tenen un major risc de presentar complicacions greus en cas d’infecció pel COVID-19.
Per poder donar-se d’alta, cal dirigir-se als serveis socials municipals, que faran arribar a Dipsalut les dades de les persones que volen disposar d´aquest servei.
Per tant, seran els serveis socials municipals els que derivaran a les persones i, en cap cas, serà un telèfon obert al conjunt de la població.1. En què consisteix?
És un servei públic que fomenta l’autonomia de les persones grans que viuen soles o passen moltes hores soles.
També s’adreça a altres col·lectius amb necessitats específiques: des d’infants amb discapacitat fins a persones amb mobilitat limitada o altres dificultats, independentment de la seva edat.
Proporciona seguretat, acompanyament i suport en les activitats del dia a dia. Oferint assessorament i informació, atenció en situacions d’emergència i agendes especials per a persones amb diagnòstic covid-19 adaptades a les característiques i necessitats de cada persona.
Està actiu permanentment, les 24 hores i els 365 dies de l’any.
Se’n pot disposar sigui quin sigui el nivell d’ingressos. Pels usuaris amb més capacitat econòmica, s’estableix un copagament que, en cap cas supera els catorze euros al mes.
2. Com funciona?
El Servei especial de teleassistència atén telefònicament a les persones usuàries i els facilita una línia de contacte amb el Centre d’Atenció des d’on es movilitzen els serveis públics o familiars en cas de necessitat. Segons el perfil i les necessitats de cada persona, es determina un nivell de seguiment amb diversa intensitat en les trucades de seguiment i l’activació d’agendes.
3. Qui el pot demanar?
Qualsevol persona que consideri que el necessita.
Cal disposar d’una línia telefònica. També es pot demanar per a familiars.
4. On i com es sol·licita
Per demanar-lo, cal dirigir-se als serveis socials.
Mentre duri l’emergència sanitària generada pel covid-19 aquest servei d’atenció telefònica s’ofereix gratuïtament.
-
La Revista de Dipsalut
La Revista de Dipsalut. Aquí hi trobareu consells, estudis i recomanacions molt útils per mantenir i millorar la vostra salut i benestar.