D’àrees de residus a àrees de vergonya

Les Àrees de residus del poble s’han convertit en àrees de vergonya i en focus d’incivisme. Els esforços col·lectius que Ajuntament i ciutadania fem per observar un comportament responsable i cívic de les zones de recollida de residus es veu permanentment boicotejat per una minoria irresponsable i incívica que està provocant una situació insostenible.

Les àrees d’escombraries, convertides en àrees de voluminosos, i l’àrea de voluminosos convertida en una deixalleria. Els voluminosos són tots aquells materials que, per la seva dimensió, no es poden dipositar als contenidors ordinaris. S’han de llençar abans que vingui el camió de la recollida. A l’Es Fa Saber s’avisa periòdicament i es fa recordatori del calendari i de la normativa que ho regula.

Com sabeu, les àrees de residus haurien d’estar totes tancades, però l’Ajuntament ha desistit d’anar reparant les portes davant les continuades accions incíviques. Això té com a conseqüència que ara, totes les àrees siguin obertes i accessibles per a tothom. Per això us demanem, encara més, una cura especial. A l’àrea de voluminosos, oberta, sovint hi ha vidres, ferralla i altres elements, com pintures, que no només són un perill ambiental, sinó també un perill per a la integritat física de les persones. La mainada juga sovint a l’aparcament, accedeix a l’àrea de voluminosos, hi juga i hi remena. Si us plau, a l’hora de dipositar-hi objectes, tingueu això present. Recordeu que, si creieu que un objecte de què us voleu despendre pot ser útil a algú altre, hi ha un grup de whatsapp específic per a això. L’àrea de voluminosos no és un espai veïnal de recollida d’andròmines i objectes de segona mà.

Els costos econòmics que això significa pel pressupost municipal, que sostenim entre tots, alhora que el cost convivencial i emocional que té assistir constantment a aquest espectacle és totalment inacceptable. Les crides al civisme no eviten que aquestes poques persones segueixin actuant de forma totalment reprovable. Davant d’això, i si la situació persisteix, l’Ajuntament prendrà mesures per a identificar i minimitzar els actes incívics. No pot ser que el conjunt de la ciutadania actuï correctament i que, per causa d’unes poques persones, hàgim de seguir patint el comportament incívic i, a voltes, vandàlic que les fotografies adjuntes il·lustren.

Aprofitem per agrair el comportament cívic i responsable que observa la immensa majoria de veïns i veïnes de Mieres i fem una crida perquè aquest comportament s’estengui a totes les persones que fan ús d’aquestes instal·lacions.
Gràcies.